Sunday, December 30, 2012

Ocean Mare

O dată de mult, pare foarte de mult, am fost la ocean. Parcă a fost în altă viaţă dar totuşi îmi aduc perfect aminte de sclipirea apei şi de mirosul vântului, bărcile care ondulau în port şi piratul cel fioros, şi farul.... atâtea amintiri frumoase.

Se făcea că plecasem departe de casă, în Franţa, mai precis în frumosul oraş numit Nantes, mulţumită zânei celei bune numite programul Erasmus. Şi cum eram în Franţa şi cum vremea era frumoasă iar Oceanul atât de aproape, am luat trenul şi am plecat spre oraşul La Rochelle. Cel mai frumos oraş, dacă îl ascultam pe cel care ne-a vândut biletul.

Şi într-adevăr, este un oraş foarte frumos cu un port de agrement şi o zonă pietonală ascunsă după zidurile cetăţii. Legată printr-un pod de oraş este insula Re, paradisul pescarilor şi al agricultorilor în ţinuturi mlăştinoase. Foarte aproape de La Rochelle se afla şi insula fortului Boyard, da, există şi se vizitează.

Eu visez să mă plimb din nou pe străduţele cu piatra cubică, printre casele vechi şi cafenelele ce servesc fructe de mare unde la fiecare colţ de stradă ai impresia că vei da nas în nas cu un pirat. Este locul perfect pentru o plimbare cu bicicletă, pe lângă port, pe podul bătut de vânt, spre insula mlăştinoasă înconjurată de plaje de nisip fin. Dacă stai un pic mai mult vei descoperi mareea.

Vă las cu câteva imagini pline de soare care sper că vă vor încălzi.

Portul de agrement din La Rochelle
Portul de agrement din La Rochelle









Intrarea in port
Portul si orasul vechi

Plaja de pe Ile de Re
Poarta spre orasul La Rochelle

No comments:

Post a Comment

Materialele disponibile pe acest blog sunt publicate sub licenţă Atribuire-Necomercial-Fără Opere Derivate 3.0 România Creative Commons.